Na een periode waarin het Bijenpark minder gebruikt werd, heeft een groep betrokken vrijwilligers de handen ineengeslagen om het Bijenpark weer nieuw leven in te blazen en het tot een plek te maken waar natuur, educatie en ontmoeting centraal staan.
Bijenpark Molania
Dat deze hernieuwde inzet hard nodig is, blijkt helaas ook uit enkele recente incidenten. Er zijn namelijk vernielingen aangericht aan bebouwing op het terrein.
“Zo is er in de bijenstal een vuurtje is gestookt. Een onbegrijpelijke actie, zeker gezien de huidige omstandigheden. Het terrein en de omliggende begroeiing zijn kurkdroog. Een brand zou zich in dergelijke omstandigheden razendsnel in het Startebos kunnen verspreiden”, aldus de vrijwilligers.
Het gaat niet alleen om schade aan gebouwen of natuur. Het Bijenpark ligt midden in een bos, waar veel bewoners dagelijks recreëren en waar ook veel kinderen komen, een bos met direct daaraan aan twee zijden een woonomgeving. Een uitslaande brand had ernstige gevolgen kunnen hebben voor de hele omgeving.
“Juist daarom is het goed nieuws dat betrokken inwoners opnieuw de handen ineenslaan. Met gezamenlijke inzet willen zij het Bijenpark weer zichtbaar, toegankelijk en levendig maken. De initiatiefnemers hopen daarbij ook op steun en betrokkenheid vanuit de buurt. Want het Bijenpark is van ons allemaal. Door er samen zorg voor te dragen, blijft het een veilige en waardevolle plek voor de mensen die er gebruik van maken.”
Wie het Bijenpark een warm hart toedraagt, wordt van harte uitgenodigd om mee te denken, mee te helpen of simpelweg een oogje in het zeil te houden. “Samen zorgen we ervoor dat het Bijenpark kan blijven bestaan. Wil je een positieve bijdrage leveren, mail dan naar ivnmeijel@gmail.com.”







Er zijn nog geen reacties geplaatst