In een onverwachte wending is er besloten om stoplichten te plaatsen op de splitsing van de Kerkstraat, het Raadhuisplein en de Schoolstraat in Meijel. Na jaren van discussie en talloze bijna-ongelukken hebben onderzoekers geconcludeerd dat stoplichten de beste oplossing zijn om de verkeersveiligheid te verbeteren.
Stoplichten
Bijna-ongevallen
Volgens de onderzoekers zijn de stoplichten de beste oplossing om de verkeersstroom te regelen en ongevallen te voorkomen. Het project zal geavanceerde verkeerslichten omvatten die zijn uitgerust met sensoren die verkeersdruk en -snelheid meten om de timing van de signalen dienovereenkomstig aan te passen. Dit zou moeten helpen bij het reguleren van de verkeersstroom en het voorkomen van ongevallen.
Gemengde reacties
Hoewel sommige bezorgde bewoners zich afvragen of de stoplichten alleen maar voor meer vertragingen zullen zorgen, zijn de meeste inwoners opgelucht dat er eindelijk actie wordt ondernomen om de verkeersveiligheid te verbeteren. Maar niet iedereen is blij met deze beslissing. Een boze buurtbewoner, die liever anoniem blijft, vindt het allemaal maar onzin. ”Wat een onzin! Dit gaat alleen maar leiden tot verkeersopstoppingen en vertragingen. Ik begrijp niet waarom er zoveel geld uitgegeven wordt aan iets wat geen probleem is.”
Jan van Heugten zegt
Was even schrikken. maar ik had al snel door wat voor dag het vandaag was.
Toine Ligtenberg zegt
Een ingreep die totaal ingaat tegen tendensen in de rest van het land. Overal worden stoplichten weggehaald en verkeerd geleiding via de bestrating aangebracht. Dit is een vriendelijke, verkeersveiligheid optisch goede methode. stoplichten veroorzaken stank, onnodige stop bewegingen en het verkeer verstoord het vriendelijke dorpskern beeld. Ga eens praten met de gemeente Sluis. Een grootste herinrichting heeft gezocht voor de veiligste stoplichtloze gemeente.
Ron Creemers zegt
Snelheid naar 30 km per uur op doorgaande weg binnen bebouwde kom en verkeer Kerkstraat-Raadhuisplein en andersom heeft voorrang op verkeer vanuit de Schoolstraat. Dus haaietanden op de weg vanuit Schoolstraat naar deze splitsing toe. Dus kosten minimaal (enkele verkeersborden en haaietanden op wegdek aanbrengen). Dus zeker het proberen waard.
Carla zegt
Is 1 april grap zeker
Diny zegt
Hoop van wel ja.
Pascal zegt
Haha…het wordt tijd voor stoplichten in downtown Mèèl. Oversteken is inmiddels op eigen risico, menigeen haalt het niet. Gelukkig reguleert het verkeer zichzelf als we dadelijk grenscontrole hebben bij de nieuwe Heldense euhh Mèèlse brug. Meer info volgt op deze eerste dag van april.