Verbouwing D’n Binger Meijel
Woord van de voorzitter
In de vorige nieuwsbrief gaven we aan dat we nog wachten op de bijdrage van de provincie alvorens we echt konden starten met de renovatie. De provincie heeft de bijdrage toegezegd dus we kunnen vooruit. Elders in deze nieuwsbrief leest u waarmee wordt gestart. Doel is om zoveel mogelijk werkzaamheden aan de vergaderruimten zo snel mogelijk af te ronden. De zaal zal in een later stadium worden aangepakt.De nieuwe RIVM-regels bieden ons vooralsnog de mogelijkheid om beperkt open te zijn. Meer dan 30 personen (excl personeel) mogen niet in het gebouw zijn. Onze werkwijze is simpel. Direct na de draaideur ziet u een bord met daarom fiches met de getallen 1-30. Bij binnenkomst neemt u een van deze fiches mee, bij vertrek legt u het fiche terug in de mand bij de achteruitgang (i.v.m. eenrichtingsverkeer). Hangen er geen fiches meer, dan dient u te wachten. Deze regeling geld voor alle bezoekers. De achter-ingang kan niet meer worden gebruikt als ingang, wel als uitgang. Wij hopen op ieders medewerking
Wat is er gebeurt en wat kunt u verwachten
In de komende weken wordt het schilderwerk en het leggen van vloerbedekking in de vergaderruimtes en in de gang op de verdieping afgerond. De vergunning voor de nieuwe berging wordt elk moment verwacht De voorbereidingen voor de daadwerkelijke bouw worden dan zo spoedig mogelijk in gang gezet. Voor de bouwvak hopen we al te kunnen starten. Daarnaast willen we tot, maar ook in de bouwvak een aantal sloopwerkzaamheden uitvoeren zodat direct na de vakantie gestart kan worden met voorzieningen in de zaal, de vloer van de foyer en de straat. Separaat daarvan wordt de renovatie van het dak voorbereid. Daarvan hebben jullie als gebruikers nagenoeg geen last omdat het allemaal buiten gebeurt. We houden jullie op de hoogte van de vorderingen.Agenda en mededelingen
Heel langzaam aan begint er weer wat verenigings- leven te ontstaan in ons gemeenschapshuis. Fijn dat het weer kan, met inachtneming van de regels opgesteld door het RIVM. Dit betekent wel dat we tot 1 juli met een beperkte capaciteit zitten. Er zijn echter mogelijkheden om weer bij elkaar te komen. Informeer naar de beschikbare tijdvakken. We proberen zo goed als mogelijk alle verzoeken te honoreren. Wij willen u nogmaals attenderen op de huurverhoging ingaande 1 september aanstaande, zoals besproken in de gebruikersbijeenkomst op 3 juni 2019. Als het goed is bent u bekend met deze reeds aangekondigde verhoging. Mocht u al zaken willen bespreken of vastleggen, dan kan dat. Beheerder André Crompvoets is bereikbaar via info@dnbinger.nl.
- De voorstelling ”Ik ben Alexander” is verplaatst naar voorjaar 2021.
- De rommelmarkt die in het laatste weekend van september zou plaatsvinden is helaas gecanceld.
Even voorstellen: ons nieuwe bestuur
- Naam: Johan Martens
- Functie: Bestuurslid Renovatie
Gehuwd met Marian, vader van Wes, Cas en Lex.
Recreatief Badmintonspeler bij BC Boemerang.
Als architect en bouwkundige wil ik d’n Binger weer uptodate en geschikt maken voor de volgende 20 jaar!