Alle vier de partijen vinden het belangrijk dat het ontwerp behouden blijft. Het ontwerp geeft weer dat Meijel het kruispunt in de peel is. De turfkar symboliseert het belang van de peel en de turfwinning voor eigen gerief voor Meijelnaren.
Grote opknapbeurt
De officiële naam voor de rotonde is de remise. Op de plek van de rotonde heeft vroeger de tramremise gestaan Op 1 augustus 1919 was de tramlijn van Roermond naar Meijel gereed. In 1921 werd die lijn doorgetrokken naar Deurne. Op de Meijelse Kneensjberg werd een tramstation gebouwd en dichtbij de stierenstal bouwde men nabij de huidige kruising Jan Truijenstraat, Simonshoek en Randweg een tramremise. In die remise zouden alle trams van de lijnen Roermond – Deurne en van Venlo – Nederweert onderhouden worden. De rooskleurige toekomstbeelden bleven echter dromen, want de lijnen werden nooit rendabel, deels zelfs niet aangelegd. In 1933 was de tijd van de tram door Meijel voorbij. Er bleef
echter een groot gebouw staan.
De provincie neemt het grootste gedeelte van de kosten voor haar rekening, Van der Asdonk Hoveniers verstrekt een forse korting en een gedeelte komt voor rekening van het Dorpsoverleg Meijel.
Een goed onderhoud is geborgd in een samenwerking tussen Heemkundevereniging Medelo en Johan van Asdonk. Van der Asdonk Hoveniers sponsort Heemkunde vereniging Medelo jaarlijks met een zeer mooi bedrag. Medelo levert als tegenprestatie 6 tot 8 werkmiddagen en verricht op deze middagen het periodiek onderhoud.
Op woensdag 2 en donderdag 3 oktober gingen vrijwilligers van Medelo en het Dorpsoverleg samen met de medewerkers van Van der Asdonk Hoveniers aan de slag. Het resultaat van de samenwerking mag gezien worden.